به گزارش سیرنیوز؛ وی در آخرین اظهار نظرش در مقاله ای با عنوان "حجاب در تزاروی قرآن "، سعی می کند این مساله فقهی را به بهانه نگاه اخلاقی نقد کند البته اعتراف وی به این موضوع که به دلیل نداشتن سر رشته فقهی وارد این بحث با نگاه فقهی نمی شود انتخاب راهی زیرکانه است تا در یک مساله فقهی شک ایجاد کند و از نگاه خود سعی در قلب نمودن اصل موضوع حجاب و در ادامه ایجاد شک در مساله عفاف می کند.
بنا بر این گزارش اشاره به آیات کلام الله و بیانات برخی بزرگان در باب حجاب شاید بتواند گوشه ای از نفاق این کارشناس بدون سر رشته و تخصص! را نشان دهد.
خداوند درآیه ذیل مىفرمایند:
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛
اى پیامبربه زنان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز براى شوهران و سایر محارم آشکار نکنند، مگر آنچه پیدا است؛ و روسرىهاى خویش را به گریبانها اندازند تا سر و گردن و سینه و گوشها پوشیده باشد و پاهاشان را به زمین نکوبند تا آنچه از زینت پنهان مىکنند، معلوم شود. اى بندگان مؤمن، همه به سوى خدا توبه کنید تا رستگار شوید».
در این آیه خداوند تعالى، در خصوص پوشش بانوان، آنچه را بر مردان مؤمن لازم است، به دو شکل گسترش مىدهد:
۱. پوشیدگى سر و گردن؛
۲. پوشاندن زینتها.
«خُمُر» جمع «خِمار» و به معناى روسرى و سرپوش است. «جیوب» از واژه «جیب» به معناى قلب و سینه و گریبان است.
در تفسیر مجمع البیان اینگونه آمده است: زنان مدینه اطراف روسرىهاى خود را به پشت سر مىانداختند و سینه و گردن و گوشهاى آنان آشکار مىشد. بر اساس این آیه، موظف شدند اطراف روسرى خود را به گریبانها بیندازند تا این مواضع نیز مستور باشد.
فخر رازى یاد آور مىشود: خداوند متعال با به کارگرفتن واژههاى «ضَرب» و «عَلى» که مبالغه در القا را مىرساند، در پى بیان لزوم پوشش کامل این نواحى است.
ابن عبّاس در تفسیر این جمله مىگوید: یعنى زن مو و سینه و دور گردن و زیر گلوى خود را بپوشاند. و مواردی از این دست در اثبات حکم حجاب به کرات ذکر شده است .
و در موردی نیز از قول امین الاسلام طبرسی در مجمع البیان به جلباب اشاره شده است که همانا روسری بلندی است که زنان سر و صورت خود را می پوشانند. البته جلباب به پارچه بلندی گفته می شود که تمام بدن و سروگردن را می پوشاند. و اما حجاب برای این در دین اسلام مطرح شده است تا زنان پاکدامن از آزار افراد هرزه در امان باشند.
حضرت امام خمینی (ره) در خصوص احکام الهی در دین مبین اسلام و حساسیت در اخلاق و رفتار بانوان فرموده اند: هر چه را که خدا دستور فرموده است چه برای زن و چه برای مرد برای این است که آن ارزشهای واقعی که شما دارید و ممکن است به وسوسه های شیطانی و یا دست های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند. صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن نشأت می گیرد.
شهید مطهری در کتاب معروف حجاب چنین می گوید: اگر رعایت پاره ای مصالح اجتماعی، زن یا مرد را مقید سازد که از معاشرت، روش خاصی ر ا اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند، چنین مطلبی را زندانی کردن یا بردگی نمی توان نامید و آنرا منافی حیثیت انسان و اصل آزادی فرد دانست .
اینکه افرادی مانند سروش دباغ سعی می کنند در انتهای مقالاتشان به خواننده بفهمانند دین! محدود کننده و در تضاد با آزادی است مساله ای است که تازه گی ندارد و تلاش های اشخاصی مانند وی همه بر حول این محور است که با تضعیف احکام مترقی شرع مقدس اسلام به اهداف خود که همانا مبارزه با اسلام است ادامه دهند.
یقینا افرادی مانند وی به خوبی به قوت دین مبین اسلام واقفند و برنامه ریزی های هدف داری را در دستور کار خود دارند که البته با وعده خداوند که دینش را حفظ می کند به نتیجه ای نخواهند رسید.
"فرناز سيفي" خبرنگار خبرگزاري "دويچه وله" آلمان در گزارشي به بررسي جريان فتنه 88 مي پردازد و در نهايت اذعان مي کند که غائله "فتنه" به پايان رسيده است و امکان تکرار آن وجود ندارد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ خبرنگار اين خبرگزاري آلماني با اشاره به فتنه غربافروزانه سال 88 مي افزايد "چهار سال پيش پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران تعدادي از هواداران سران فتنه دست به شورش خياباني زدند. آنان ادعاي "تقلب" در انتخابات را مطرح کردند. اکنون پس از گذشت 4 سال از آن حادثه پرسش هايي در مورد جنبش سبز(جريان فتنه) مطرح شده است."
خبرنگار "دويچه وله" پس از آن در مصاحبه با "عباس عبدي" يکي از به اصطلاح چهره هاي دانشگاهي و نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که در جريان فتنه 88 نيز همدلي هايي با فتنه گران نشان داد به شرح وضعيت فلاکت بار جريان فتنه و حاميان آن مي پردازد و مي افزايد "عباس عبدي" معتقد است که اين جريان ديگر کارآيي ندارد.
وي در اين باره مي افزايد "هواداران اين جريان هم اکنون کجا هستند که هيچ گونه اثري از آنان نيست؟"
خبرنگار در ادامه به سابقه اين تحليلگر نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که اکنون از آرمانهاي نظام مقدس ايران زاويه پيدا کرده، مي پردازد."
عبدي در ادامه اذعان مي کند که در انتخابات سال 1388 تقلبي رخ نداده بود و انتخابات در نهايت سلامت و بصورت آزادانه برگزار شده بود. وي در اين باره مي افزايد "من گمان نمي کنم که تقلب عمده اي در انتخابات 88 روي داده بود. ناظران وابسته به سران فتنه که بعنوان نامزدهاي انتخاباتي در انتخابات شرکت کرده بودند نتوانستند ثابت کنند که در انتخابات تقلبي روي داده است."